home   |   programma's   |  vrijwilligers   |   info   |   sponsoren  |  contact   |   fotoarchief

27 april Koningsdag

Koningsdag verliep dit jaar anders dan we hadden gepland, vanwege het slechte weer. We besloten het programma aan te passen en naar MFC Nieuw Bergstein te verhuizen.
Om 11:00 uur heette voorzitter Theo van Berkel iedereen en in het bijzonder de burgemeester van Rheden, mevrouw Van Wingerden van harte welkom. Onder begeleiding van Excelsior werd het Wilhelmus gezongen, gevolgd door de aubade. De sfeer was gezellig, en samen werd er een oranjebitter op de verjaardag van de koning gedronken.
Helaas kon het volleyballen niet doorgaan maar dat schiep ruimte voor creatieve oplossingen, zoals ‘de Eerste Ellecomse Sjoelwedstrijden’. Grote winnaar hiervan was Lisanne Beumer, zij kon ’s avonds lekker smullen van een taart van bakker Samberg, die deze dag ook voor de catering zorgde.
Bij de kinderen was het ook een enorm spannende strijd, uiteindelijk won Olle Hellings de eerste prijs.
Op de kleedjesmarkt werden weer goede zaken gedaan. Kinderen konden zich laten schminken en Marit van Berkel heeft urenlang op haar keybord gespeeld en prachtig gezongen. Ellecom kent vele talenten!
Dit zagen wij ook op het open podium waar zowel kinderen als volwassenen aan meededen. Zo hadden we bijvoorbeeld de ‘moppentoppers’, de ‘pannenkoekbakkers’ een kinderdansclubje en werden er prachtige, gevoelige nummers gezongen door de zusjes Lotte en Maud, daarbij begeleid door Pieke op haar blokfluit.
Traditiegetrouw werd er aan het einde weer een stoelendans gehouden, zowel voor de kinderen als voor de volwassenen.
Al met al was het een zeer geslaagde dag! We bedanken iedereen hartelijk voor zijn/haar inzet.

Oranjevereniging Ellecom   |   Postbus 172   |   6950 AD Dieren   |  oranjeverenigingellecom@gmail.com   |  www.facebook.com/oranjeverenigingellecom