home   |  programma's  |  vrijwilligers   |   info   |   sponsoren  |  contact   |   fotoarchief

Donderdag 2 juni   |  Vrijdag 3 juni   |  Zaterdag 4 juni

Zomerfeest - Zaterdag 4 juni

9:00 uur Reveille
Traditioneel worden we op dag drie van het Zomerfeest wakker geblazen door Freestyle & Herrie.
Op een platte wagen wordt het Ellecoms dweilorkest door het dorp gereden en zorgen ze ervoor dat we de dag op tijd en vrolijk starten!

11:30 uur Opstellen optocht rond het dorpsplein
Er is dit jaar door het bestuur van de Oranjevereniging geen thema bedacht voor de optocht. Iedereen is vrij in het bedenken van een onderwerp. Wat we heel graag zouden zien is dat er meer diversiteit komt in de deelnemende groepen. Fijn als straten nog met z’n allen lekker aan de slag gaan, maar lukt dat niet, bedenk dan iets met je vriendengroep, sport-, hardloop-, zang-, fiets of autoclub enz. Of als gezin, alleen of met z’n tweeën, de grootte van de groep (en de leeftijd) doet er niet toe, het gaat om het ludieke idee en de uitvoering!
Bij voldoende aanmelding van kleinere groepjes en of loopgroepen zal er in twee categorieën beoordeeld worden: grote wagens/groepen, en kleine groepen/loopgroepen.

Meld je van tevoren aan bij Odin Gossink: tel. 06 51 23 46 65, en geef daarbij aan tot welke categorie jullie bijdrage behoort. Bij de indeling is ook de leeftijd van de deelnemers bepalend.
Vergeet tijdens de optocht niet het publiek en de jury duidelijk te laten zien welke straat of groep jullie vertegenwoordigen d.m.v. een naambordje.

12:00 uur Start optocht
Onder begeleiding van Muziekvereniging Excelsior trekt de stoet door het dorp.

13:30 uur Prijsuitreiking optocht
Vorig jaar won de Kastanjelaan de glinsterende, uiterst begeerde bokaal. Wie neemt ‘m dit jaar over?

14:30 Meerkamp voor jong en oud, kinderactiviteiten
Diverse spellen rond de feesttent voor jong en oud. We hopen weer op een spannende, sportieve strijd tussen de volwassenen- en jeugdteams. Teams kunnen zich zaterdag vóór 14:00 uur opgeven bij de muntverkoop in de tent.
Voor een eerlijke strijd spelen de basisschoolkinderen vanaf 8 jaar in aparte teams tegen elkaar.
Alle deelnemers wensen we alvast veel succes en plezier! En doe je niet mee, kom dan vooral je dorpsgenoten aanmoedigen!

De jongste kinderen onder ons worden ondertussen vermaakt door clown Fleur. Er is een knutselhoekje, er wordt geschminkt en er wordt voor iets lekkers en limonade gezorgd.

19:00 uur Taperade
De taperade is een vast onderdeel van het zaterdagprogramma geworden: gezellig de middag afsluiten met een gezamenlijke maaltijd!
Dit is elk jaar weer mogelijk door de grandioze inzet van een vaste groep vrijwilligers en sponsoren. Een organisatie op zich, waar het bestuur veel respect voor heeft!
De taperade werkt als volgt: u koopt een taperadebon à € 7,50. Met deze bon kunt u bij diverse eetkraampjes rond de feesttent lekkere ‘tapas’hapjes halen. De hapjes variëren van hartige taart, een gezonde appel, een lekker soepje, tot saté en ijs. Ieder jaar is het weer een verrassing welk lekkers er wordt uitgestald. De bon geeft eenmalig toegang tot alle kraampjes.
Aan lange tafels kunnen de hapjes gezamenlijk gegeten worden.

Bonnen zijn vanaf 25 mei verkrijgbaar bij Bertus en Bertha Samberg en tijdens het zomerfeest bij de muntverkoop. Let op, er is een limiet aan het aantal deelnemers. Wilt u er zeker van zijn dat u aan kunt schuiven, koop de bon dan bij Bertus en Bertha!

21:00 uur Proost!
Alle fans opgelet: Proost! is weer geboekt! Nog één avond gaan we met z’n allen helemaal los op de muziek van deze geweldige band.

Oranjevereniging Ellecom   |   Postbus 172   |   6950 AD Dieren   |  oranjeverenigingellecom@gmail.com   |  www.facebook.com/oranjeverenigingellecom